Mi mama nica y el fin de semana relajado! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Mi mama nica y el fin de semana relajado! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Mi mama nica y el fin de semana relajado!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Augustus 2007 | Nicaragua, León

Lieverds!

Zo de eerste werkdag van de week zit er alweer op! Ik heb zelfs snuggere opmerkingen gemaakt, haha! Misschien wel omdat ik van het weekend heel relax heb gehad!

Vrijdagmiddag ben ik naar Masaya vertrokken om dan eindelijk mi familia nicaraguënse te ontmoeten! Toen ik de straat in kwam lopen, stond er een nicavrouw op straat te kletsen met 2 mensen uit de USA. Toen ik passeerde werd er ineens Simonaaaaaa geroepen, bleek het dus mijn nicamama Irene te zijn. Ik had haar niet gelijk herkend want ze droeg nu een bril en had langer haar. We gaven elkaar een dikke knuffel, voelde echt heel bijzonder! Daarna gelijk naar binnen. Er waren wel wat dingetjes veranderd, zo heeft onze oude kamer nu een eigen douche en toilet, is de keuken een beetje geupdate en was de hangmat nu 2 keer zo groot! Gezellig gekletst over alles en nog wat. Later kwam ook 1 van de zoons, Oscar en papa Raul thuis. Erg leuk hun te zien. Ook een vriend van toen, Erik, had gehoord dat ik in town was dus die kwam langs samen met zijn dochtertje van 1 jaar. Twee jaar geleden kon ik hem nog nauwelijks verstaan en nu waren we een tijdje aan het kletsten en zei hij ineens: hee simone, we kunnen elkaar nu gewoon verstaan! Haha toch leuk zo´n bevestiging dat mijn spaans is veel vooruit is gegaan.

´s avonds met Irene en die 2 uit de USA uiteten gegaan bij een mexicaan. Was erg lekker en gezellig. Die 2 uit de USA wilden ineens ook voor mij betalen omdat ik slecht wat dingen voor hun vertaald had, erg lief!

Ik mocht bij la familia, in mijn oude bedje, logeren! Ik voelde me eigenlijk gelijk thuis dus ook heerlijk geslapen. Om 5.30 kwam er wel even een fanfare door de straat, maar toch weer verder getuckt en ook geen kakkerlak in mijn bed gehad!

´s ochtens had Irene een fruitontbijt voor me gemaakt, blijft een schat! Daarna kwam doña Yelva (de werkster). Ze vond het leuk mij weer te zien. En Marieke, je krijgt een dikke knuffel en vond je echt erg cariñosa! Daar heeft ze groot gelijk in!

Nog even de nieuwe hangmat uitgeprobeerd en daarna naar de mercado de artesania gegaan om laatste inkopen te doen. Ik kon het toch niet laten om geen hangmat aan te schaffen dus heb nog een hele fleurige op de kop weten te tikken. Ook nog een deurmat gekocht, dus nu moet ik toch echt wel op mijzelf gaan wonen, haha! En vereiste dus een balkon waar ik mijn hangmat kan monteren ;)

Toen weer terug naar Leon. Bij aankomst zat Aljanneke (muchacha uit Nijmegen die ik 2 jaar geleden ontmoet heb in Nica) met nog 2 nederlanders al op mij te wachten. ´s avonds met zijn 4en heerlijk uiteten geweest en veel over Nicaragua gepraat! Na het eten wilde we nog een cocktailtje pakken maar dat bleek in de bar Solero toch wat moeilijker dan we dachten. Op de kaart stonden wat cocktails, maar de ober wist niet te vertellen wat er in zat. Hij zou navraag gaan doen. Pas na 20min komt die terug met de mededeling dat recept geheim was. Sinds wanneer zijn mojito´s en bloody mary´s etc copyright? Bullshit natuurlijk. Toen hadden we maar een Mojito besteld. Na een half uur nog geen cocktail, dus mijn vermoeden was al dat waarschijnlijk een deel van de ingredienten zouden ontbreken. En ja hoor...toen na 45 min dan eindelijk de zogenaamde mojita´s kwamen was er geen blaadje groen te ontdekken en alcohol was ook ver te zoeken! Had de barman dus daarna even medegedeeld dat het geheime recept niet echt je van het was. En hij was zich geloof ik ook bewust dat het niet echt op een mojito leek, haha. Bij afrekenen maakte de ober een rekenfout (tja logisch als er geen rekenmachine is en 4 x 45 toch echt wel heel erg moeilijk is) Dus wij moesten 90 cordabas afrekenen en daar heb ik niets aan veranderd. Meer was het sowieso al niet waard.
Toen naar huis teruggekeerd. Dacht dat het al 2u was, maar bij thuiskomst bleek het pas 12u. Hadden we dus achteraf wel nog even kunnen dansen, maar goed...

Zondag op naar het strand, weer met zijn 4tjes! Was enrom warm, dus na een uurtje zon was het echt tijd om in de schaduw te gaan. De rest van de middag hebben we al kletsend, yatsee-end, fruitshake en nica libre drinkend doorgebracht! Heerlijk en ontzettend gezellig!
Op de terugweg konden we in een pick-up meeliften. In een mum van tijd dus weer in Leon en weer bij hetzelfde restaurant (is daar zo lekker met veel groenten) gegeten! Met capucchino en chocolaatjes het weekend afgesloten....

Toen naar bed om de volgende ochtend wer door de zon gewekt te worden! Wat heb ik het toch goed!

Zie foto´s en heb nog een filmpje van de gritaria erop gezet!

Tot snel schatjes (nu is het gewoon menis)!
Kus Simone

  • 20 Augustus 2007 - 22:42

    Gerard En Paula:

    Leuk dat je bij de familia geweest bent en nog leuker dat je in je "oude" bedje geslapen hebt. Een relaxed weekend is ook wel eens lekker. Geniet er nog maar even van. Die video ziet er best eng uit. Gebeuren daarmee niet veel ongelukken!!!Besos van je papa en mama uit Nederland

  • 21 Augustus 2007 - 07:10

    Mijntje:

    Hola!

    Heb er al zo'n zin in!
    Je maakt zo snel contact daar!

    xxMijn

  • 21 Augustus 2007 - 09:35

    Moniek:

    Schat je ziet er nog steeds goed uit ;) Heerlijk zo'n relaxed weekend. En het zegt wel wat, als je "oude bekenden" op kunt zoeken zo ver weg en dan zo'n warm welkom krijgt!
    Werk ze!
    Dikke kus, Moniek

  • 21 Augustus 2007 - 11:49

    Channa:

    Hoi!
    Ben goed aangekomen. en heb Irma al gezien! morgen haar achterna naar Zanzibar.

  • 21 Augustus 2007 - 18:22

    Juud:

    Hey schatje,

    wat gaaf om ze weer terug te zien. En nog steeds even gastvrij zo te horen. Moniek moeten morgen maar vor jullie de mojito nemen, dat kan natuurlijk echt niet zonder mintblaadjes..hahahha. heb echt genoten om die levende beelden van je te zien!!
    Tot snel (wat klinkt dat heerlijk)
    Dikke kus Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 125603

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: