San Juan deel 2: muy buena, de verdad! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu San Juan deel 2: muy buena, de verdad! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

San Juan deel 2: muy buena, de verdad!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 Augustus 2007 | Nicaragua, San Juan del Sur

Mi again...
Weer opgefrist, lekker pizza gegeten in een ohh zo´n typisch nicarguaans restaurantje..daarna koud biertje met limoen en weer lekker mensen kijken!
Om 12u weer naar de disco, nu met entree maar dan had je ook 2 danseressen op het podium. Au..zij kunnen zo goed dansen!
Maar ons ontbrak het toch ook niet aan de aandacht. Nica´s blijven jagers he. Ik had op een gegeven moment 3 kerels die aan alle kanten bijna letterlijk aan mij stonden te trekken. 1 rasta wecco uit costa rico en 1 nica die probeerde engels te praten en een andere nica. Echt enorm grappig want dan zei de ene weer over de ander aan mij: your friend is shit, en dan die andere nica weer: maar hij kan niet dansen en ondertussen stond die uit costa rica dan de tekst van de nummers die gedraaid werden in mijn oor te zingen. En helemaal grappig was hun duidelijk spaanse uitspaak of wie weet wel hun zuidelijk accent: ik kon MUY BUENA (erg goed) dansen, DE VERDAD (werkelijk)! Die woorden kwamen er zo schattig uit! Ook Aljanneke werd aanbeden, en de hele avond dus gehoord hoe mooi we waren etc. Natuurlijk enorm veel gedanst en had wat dat betreft de goede van de 3 eruitgepikt haha! Heerlijk!

Om 3u weer naar huis en ook deze nacht kwam die vreemde vogel weer dronken thuis. Nu liep ie door de kamer een beetje shit shit te roepen. Ik heb hem toen gezegd: Go to your bed and sleap. Uiteindelijk luisterde ie wel!

De volgende ochtend stond er een voetbalwedstrijd van de latino amigo, Mel, van Aljanneke op het programma. Hij moest heel toevallig met zijn voetbalteam uit Isla de Ometepe tegen San Juan voetballen. Er zat niet heel veel structuur in de wedstrijd en boven alle verwachting was er gewoon een vrouwelijke scheids! Uiteindelijk had Isla de ometepe ook nog verloren met 1-3.

We hadden zo geen zin om terug te keren, maar ik had nog een reis van 6 uur voor de boeg dus nog snel als afsluiting een lekkere pannenkoek met fruit op het strand gegeten en teruggekeerd naar Leon. Was een lange reis: taxi, bus, bus, microbus, taxi. In 1 bus was er zelfs tv, waar een slechte misdaadfilm op werd gedraaid maar daarna regaetton met videoclips. Echt alleen stoere mannen met dikke kettingen en een hoop schaarsgeklede vrouwen! Tja ik zei je: regaetton blijft vunsig haha

´s avonds in Leon nog afscheid genomen van de spaanse studenten en toen heerlijk bedje in gedoken. Kijk weer terug op een enorm leuk weekend, of niet Alian?

Sorry voor het oohhh zo lange verhaal!

Hasta luego!
Simone

• 28 Augustus 2007 - 09:22

Moniek:

Die oohhh zo lange verhalen lezen wij maar al te graag! Wat heb je weer een leuk weekend gehad! Van alles wat... Lekker eten, drank, muziek, mannen, voetbal, wat wil je nog meer? En een goede ego booster is ook nooit weg!
    Die cocktails moeten we hier ook snel maar eens uitproberen!
    Hele dikke kus,
    Moniek

• 28 Augustus 2007 - 12:08

Paula En Gerard:

Teveel belevenissen voor in één weekend te stoppen. Je echo is ook weer gestreeld dus je kunt er weer een week tegenaan. En dan nog zo'n beoordeling!! Geniet van je laatste week op interne.

• 28 Augustus 2007 - 19:12

Juud:

Hey schatje,
    hoe langer de verhalen, hoe beter!!! En dat je daar zo aanbeden wordt sta ik echt niet van te kijken hoor. Dat was hier niet veel anders toch ;). Een vrouwelijke scheids!!!Beter...
    Dikke kus Jud

• 28 Augustus 2007 - 19:14

Juud:

Lang leve het vrouwenvoetbal!!!!!!

• 29 Augustus 2007 - 09:17

Alian:

Hey Simone,
    Was een geslaagd weekend, zekerrr! Een erg goede tijd gehad. Ben gister in NL aangekomen. Leuk om iedereen weer te zien, maar beetje last van heimwee naar Nica! Zie je snel in Nijmegen, lekker Flor de Caña drinken en Gallo Pinto eten!
    Beso, Alian