Mis practicas en el hospital HEODRA - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Mis practicas en el hospital HEODRA - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Mis practicas en el hospital HEODRA

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

29 Augustus 2007 | Nicaragua, León

Hola!

Vandaag heb ik mijn laatste dag gehad in het ziekenhuis! Nu heb ik nog een weekje om optimaal van Nicaragua te kunnen genieten!

Ik kijk terug op een erg leuk en leerzaam coschap! Maandag had ik mijn beoordeling met Dr Matute van Interne Geneeskunde. Hij was erg tevreden en vond dat ik het excellent (uitstekend) had gedaan en heeft me een 9 gegeven. Ik was er erg blij mee, ook al gaat dit niet betekenen dat ik nu in Nederland als eindcijfer een 9 krijg! De laatste weken merkte ik ook dat ik qua kennis vooruit ging en steeds meer vragen wist te beantwoorden. Elke dag heb ik een patient gepresenteerd en ´s middags moest ik toch wel in de boeken om de antwoorden te vinden op de vragen van de doktoren. Maar op deze manier had je echt een stimulans om even in de boeken te duiken!

Mijn laatste patient was een dame van 81 jaar met draaiduizeligheid en later nog een longonsteking. Zij verlaat morgen (13de dag) het ziekenhuis. Zij heeft 8 kinderen die elke dag en nacht dienst deden in het ziekenhuis. Ze waren er altijd om voor hun moeder te zorgen, erg mooi om te zien. In het weekend had de patiente me zelfs gemist en dat is toch wel leuk om te horen als je dan maandag weer in het ziekenhuis verschijnt. Familie was ook erg dankbaar!

Vandaag had ik nog getrakteerd op cake, flesje rum (hoe kan het ook anders) voor Dr Matute en we hebben nog gezamelijk foto´s gemaakt. Volgende week dinsdag ga ik met wat medische studenten nog nicaraguaanse taco´s eten als afscheid!

Uiteindelijk van Gynaecologie nog een 8 gekregen. Ik heb er veel geduld en wachttijd voor over moet hebben om dit cijfer te bemachtigen, maar het staat in ieder geval nu officieel op papier.

Nou en wat zijn nu de plannen van de rest van de week. Morgen strand, vrijdag vertrek ik naar Isla de Ometepe, maandag ws naar Managua om afscheide te nemen van de Zweedse meiden, dinsdag krijg ik een behandeling van pedicure en manicure aan huis, woensdag koken voor de familie en ja dan toch echt donderdag naar huis.

Vanavond naar Olla Quemada en hopelijk daarna nog een afterparty!

Ik ga op en top genieten (als het aan mij ligt)!

Tot snel!
Liefs Simone

  • 29 Augustus 2007 - 19:59

    Paula En Gerard:

    Je laatste dag alweer, nog even lekker genieten en dan weer terug naar Nederland. Zal wennen worden!! Geniet van je laatste week. Muchos besos en tot horens

  • 29 Augustus 2007 - 20:19

    Moniek:

    Wauw, goed man. Lekker om met zo'n cijfers weg te gaan. Nu nog zweten voor het verslag! En goed om te zien dat de dames daar ook in opmars zijn! Lieverd, geniet van je laatste week. Laat elke dag een feestje zijn!!
    Tot volgende week...
    Heel veel liefs,
    Moniek

  • 30 Augustus 2007 - 03:20

    Maarten:

    Ik dacht ook een keer de eerste reactie te plaatsen, maar helaas weer niet gelukt ;) Je had zeker op typische Nederlandse spacecake getrakteerd, waardoor je zulke hoge cijfers hebt gehaald. Geniet van je laatste weer in Nica. Kussie broertje

  • 30 Augustus 2007 - 07:30

    Marije:

    Hey lieverd! Wat ontzettend goed zeg!! Jeetje dat zijn echt resultaten om trots op te zijn! Een hele mooie afsluiting van een hele mooie en leerzame periode in je leven. Nu nog even je artsenexamen in NL doen..Gaat ongetwijfeld net zo goed!!
    Kom maar snel weer terug naar NL, heb na 7,5 maand toch wel weer heel erg zin om je weer te zien!!! Wat een tijd he!!
    Lieverd, geniet van je laatste tijd daar en hopelijk tot snel!!!
    Dikke sunchi Marije

  • 30 Augustus 2007 - 07:55

    Claire:

    Wat een cijfers!! Daar kun je trots op zijn, zeker omdat je al die medische termen ook nog eens in het spaans hebt gedaan! Super!
    Dus een week nog even genieten heb je zeker verdiend. Veel plezier nog en ook succes met het afscheid. Wij (in ieder geval ik wel haha) zijn blij om je weer te zien hier hoor!
    Knuffel Claire

  • 30 Augustus 2007 - 08:04

    Nicole:

    Super cijfers! En leuke foto's heb je geplaatst bij dit bericht! Nog maar één weekje, wat gaat dat snel hè. Maar het is vast ook fijn om straks weer in NL te zijn (ik ben in ieder geval blij dat je er binnenkort weer bent). Kus, Nicole

  • 30 Augustus 2007 - 09:04

    Karla:

    Inderdaad supercijfers, maar dat is ook logisch, met al jouw inzet! Voor jou is 't jammer, nog maar 1 weekje in Nica, maar ik zal blij zijn als ik je ook weer kan zien. Zou nog wel een heel verhaal willen typen, maar dat heb ik net al gedaan, en weer ging het bij het plaatsen de computer op tilt. Die verhalen bewaar ik dus wel voor wanneer ik je weer in levende lijve zie. Moet nu ook ergens anders aan typen eigenlijk... Case-report voor klinische genetica...
    Tot volgende week dan!
    Veel plezier met je vakantie!

    Liefs Karla

  • 30 Augustus 2007 - 12:34

    Carla:

    Gefeliciteerd met fantatische cijfers. Geweldig!!!! Geniet van je wel verdiende vakantie en da laatste dagen in Nigaragua. Wij zijn blij dat je binnenkort weer in Nederland bent.
    Dikke knuffel van ons

  • 30 Augustus 2007 - 18:35

    Charlotte:

    Hey, ik zie hier dat jij net op het punt staat om weer naar Nederland te vertrekken. Ik kom hier juist net aan voor mijn stage in een gezondheidscentrum. Ik vroeg me af waar je gewoond hebt de aflopen tijd. Ben namelijk hard op zoek naar iets leuk! Hopelijk wil je me hier even over mailen: lotvanhelbergen@hotmail.com.
    Dank je wel!
    groetjes Charlotte

  • 31 Augustus 2007 - 19:49

    Mijntje:

    Ik hoop dat ik het net zo naar mn zin zal hebben in Leon als jij! vertrek morgen. Geniet van je vrije dagen!

    Beso Mijntje

  • 04 September 2007 - 14:45

    Raquel:

    Meid wat gaat die tijd toch snel! Super die cijfers, heb je echt verdiend hoor!!! Nog een paar dagen en dan moet je weer terug naar ons koude landje. Ok de afgelopen 2 dagen waren wel lekker, maar niets vergeleken met die mooie dagen die jij op het strand hebt doorgebracht. Was het in het ziekenhuis niet te warm. Pff voor die mensen ook dan he. Vind het zo knap dat je die lange reizen maakt met taxi, bus etc. Geniet er nog van he, maar weet zeker dat je dat zult doen. Weet ook zeker dat je nog wel weer een keer terugkeert ;)
    Tot snel he!

    Veel liefs en dikke x Raquel

  • 05 September 2007 - 12:37

    MARIJE:

    Hola Simona!!!
    Gave verhalen en leuk dat je ook zoveel foto's op je site hebt gezet... ben jaloers.
    Heb even een praktische vraag, Yvette en ik zijn met een beetje spoed op zoek naar het emailadres van Irene, weet jij hoe we haar kunnen bereiken? We zijn namelijk ons verslag over tienerzwangerschappen aan het fatsoeneren en willen, als zij wil, haar naam er ook aan verbinden. Heb jij een mailadres van haar of van MASINFA?
    Alvast een goede terugreis!!
    liefs en abrazo Marije

  • 05 September 2007 - 18:03

    Aljanneke:

    Marije, lees toevallig je berichtje... weet niet of je al antwoord hebt van Simone... Irene werkt op het moment niet, ze is langer ziek. Obed, haar collega van de bieb, doet veel werkzaamheden voor haar en haar mailadres is: obedpa_nic@yahoo.es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 125569

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: