Lo que extraño y no extraño de nicaragua! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Lo que extraño y no extraño de nicaragua! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Lo que extraño y no extraño de nicaragua!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 September 2007 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Ik heb voor mijzelf een reden bedacht om nog een verhaaltje te kunnen schrijven, namelijk opschrijven welke dingen ik wel en niet van nica mis! Één ding wat ik mis is ook het schrijven van de verhaaltjes wat ik met zoveel plezier heb gedaan. Het was voor mij altijd weer een uitlaatklep en tevens een goede manier om alles nog een keer her te beleven in nicaragua en voor in de toekomst in Nederland!

Eerst de dingen die ik niet mis:
- De teckel Goofy
Deze staat met stip op nummer 1 en heeft nog niet eens echt met nicaragua te maken. Goofy blafte op zo´n manier dat het doordreunde door je hoofd. Elke keer als er maar iets of iemand binnenkwam moest er geblaft worden, ongeacht de tijd. Hij luisterde gelukkig ook naar mijn Nederlandse geblaf terug ;)
- Het wachten/geduld hebben
Geduld heb ik daar veel gehad. Ik kon daar veel hebben maar soms was het toch net even iets te lang wachten!
- Het gebrek aan water
Ik ben wel erg blij dat ik een tijdje zo heb mogen leven en je went er ook echt aan, maar het is toch wel erg fijn als je de kraan opendraait en er ook daadwerkelijk water uitkomt.
- Zweten
was altijd wel zweten geblazen en in combi met weinig water voel je je altijd plakkerig. Maar als ik moet kiezen tussen rillen van de kou en zweten kies ik toch voor zweten!

En nu wat ik allemaal ohh zo mis. Elke dag lijkt het nu erger te worden...
- Buitenleven
Volgens mij doet gezonde buitenlucht echt goed voor de mens. Op mijn kamer sliep ik alleen en in NL woon ik gewoon op mijn kamer!
- De Zon, el sol
De zon is echt het beste medicijn voor een goed humeur! Het geeft echt werkelijk zoveel positieve energie!
- Spaanse taal
Zo leuk om spaans te spreken en met name mis ik het horen en zeggen van de volgende woordjes: dale pues (nou..), entonces? (dus?), como no (jawel!), solamente? (dit is het?), oíste (heb je het gehoord?), claro (tuurlijk), parrate! (stop!), veni! (kom!), que cosa? (wat/welk?), a la gran...puta (verdomme!)
- La musica
De muziek klinkt daar niet alleen vrolijk maar is inhoudelijk ook vrolijk. In de bus, op straat, van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat is er altijd muziek!
- Het dansen
Hele avonden heb ik soms op de dansvloer gestaan. Van salsa tot merengue tot reggaeton. Iedereen geniet ook echt van het dansen en de muziek, heerlijk!
- De aandacht van de mannen
Het was misschien weleens vervelend maar over het algemeen genoot ik alleen maar van al die aandacht. Er ging geen dag voorbij zonder linda, preciosa, muñeca, cosa rica, beautiful te worden genoemd!
- Fruit
Elke dag een overdosis aan fruit. Heb zoveel bananen, mango´s en watermeloenen op. en dan niet te vergeten alle shakes met maracujá, ananas en pitahaya. heerlijk en gezond!
- Comedores met typische nicamaaltijden
Voor iets meer dan een euro had ik mijn favoriete nicamaaltijd: rijst, bonen, gebakken banaan met kaas erin, salade en een tortilla!
- De gemakszucht
Werkelijk in de supermarkten werd altijd je tas ingepakt, de deur opengedaan en bij mijn laatste keer werd zelfs mijn mandje uitgeladen! Ook als je tankt dan hoef je alleen dan hoef je alleen maar vanuit je autoraampje te zeggen voor hoeveel geld je wilt tanken, vervolgens te betalen en dan kun je weer verderrijden. darnaast is alles op straat te koop, stoppen de taxi´s en busjes voor je neus...
- De typische dingetjes
Hoevaak ik niet met een glimlach over straat liep vanwege zo iets typisch nicaraguaans. Elke dag was er ook wel weer iets typisch, een kleine verrassing!
- De Feestdagen
Volgens mij heeft Nicaragua echt het meest aantal dingen bedacht om te vieren. Bij echte feestdag ligt dan ook gelijk alles dicht en wordt er op straat gefeest! niets mis mee dacht ik zo!

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Jammer dat ik niet eventjes terug kan om weer even sfeer, geur en kleur op te snuiven!

Nicaragua, te quiero y te quedas en mi corazón por siempre!

Liefs Simone

  • 20 September 2007 - 19:31

    Alían:

    Es un bueno decir y... verdad! (dat woordje ontbrak nog, haha!)

  • 20 September 2007 - 19:59

    Kristel:

    Hola chica!
    Ik hoef je denk ik niet te vertellen hoe herkenbaar dit is! Entonces muchacha, er zit maar 1 ding op... smeken of we het alsje-alsjeblieft over mogen doen, want we hebben nog zoooooooveel te leren! Of gewoon die 5 scoren natuurlijk! ;)
    Hee, take care!
    Cariño Kristel.

  • 21 September 2007 - 02:56

    Mijntje:

    Ook voor mij is dit zo herkenbaar!
    En dat de lijst met dingen die je mist groter is, kan ik me helemaal voorstellen!
    Maar ik ga zo uit, als ik mag van Goofy... Ga ik lekker dansen... Vandaag nog heerlijk ananas en meloen op....

    xxMijn

    Ps iest wast je niet mist: als het stort zeiknat worden als je van de keuken naar je kamer gaat...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 125570

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: