No puedo pedir nada mas!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu No puedo pedir nada mas!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

No puedo pedir nada mas!!!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 September 2007 | Nicaragua, Granada

Lieverds!!

Ik ben helemaal veilig in Leon. De laatste dagen heb ik geen tijd gehad voor email dus lees nu allemaal bezorgde verhalen over de orkaan Felix! In Leon heb ik er weinig van gemerkt. Gisteren heeft het alleen wat meer geregend dan normaal, maar vandaag gewoon weer stralende zon.

De laatste zijn zo mooi en intens geweest dat ik het steeds moeilijker krijg met het ohh zo naderende afscheid! Ik weet dat ik morgen vertrek maar ergens besef ik het niet.

Vanaf vorige week alleen maar leuke dingene gedaan. Woensdag dus naar Olla Quemada met rum afterparty bij amigo. Donderdag naar het strand geweest en ´s avonds op stap in Taquezal. Ik was met een huisgenoot gegaan maar we eindigden met een grote groep. Met die groep naar Salon Estrella gegaan om heerlijk te dansen op de muziek die de band Sangre Latina speelde.
Vrijdagavond eerst met mercedes naar kleine wijn, franse kaas en brood proeverij en daarna door naar Viavia. Dit keer Don señor overgeslagen, aangezien ik de volgende dag vroeg naar Granada zou vertrekken.

Het plan was eigenlijk om in mijn uppie naar Isla de ometepe te gaan, maar besloten om met Spaanse amigo naar Granada te gaan!

En we hebben ons super vermaakt. Eerst met een bootje langs de isletas de Granada gevaren. Super uitzicht over de vulkaan Mombacho, apen en enorme huizen gezien. Op elk eilandje staat en enorm huis van rijke nica´s! Je kan ze ook voor een weekend huren voor maar 300 dollar voor 10 man! Is dus echt weinig
(dus meiden, dit een keertje boeken?)

Daarna yucca con chancho (yucca met varkensvlees)en Borja yucca con vigorón (varkenshuid) gegeten en Parque Central. Smaakte best goed. Daarna hele wandeling door Granada gemaakt. We dachten nog bij een evenement te belanden bleek het bij navraag een begrafenis te zijn! We hadden nog net geen foto´s gemaakt!
´s avonds heerlijk gegeten en wat gedronken.

Zondag naar het oohh zo mooie laguno de apoyo vertrokken. Prachtig weer, superlokatie met uitzicht over het kratermeer. Gezwommen, gekayakt, heerlijk gegeten, super weer: No puedo pedir nada mas (wat heb ik nog meer te wensen)

Maandag na een heerlijk onbijt buiten, vertrokken naar Leon.
´s avonds een verjaardag van de gitarist van de band la zona 21. Wat wil je drinken: toña (bier) of nica libre? toen de avond iets vorderde kwam de gitaar tevoorschijn en aangezien er ook nog wat zangers op de verjaardag waren, leek het wel een gratis live concert. Ik heb genoten, maar was ook wel moeilijk te beseffen dat dit allemaal bijna voorbij is.

Gisterochtend nog een 3 uur durende manicure en pedicure behandeling gehad aan huis. Mijn handen en voetjes zijn helemaal mooi en zacht!
´s avonds nog uiteten, afscheid genomen van Christine in El Divino Castigo.

Vanochtend mijn tas gepakt, bezoekje gebracht aan project waar Borja werkt. Pannenkoeken gebakken. De familia had ook gekookt dus met zijn allen een mix van 2 culturen gegeten! heerlijk!

Vanavond de laatste Olla. Alle nieuwe huisgenoten gaan mee. Het zal niet gemakkelijk worden maar intens is één ding wat zeker!

Ik zal genieten tot de laatste moment!
Ik zie jullie snel in Nederland!!

Jullie allemaal ontzetend bedankt voor alle emails en smsjes! Zonder al dit was mijn tijd nooit zo leuk geweest!

Dikke vette zoen vanuit un pais que esta en mi corazón (land dat in mijn hart gesloten zit)

Simona

  • 05 September 2007 - 22:48

    Mijntje:

    Ik zie maar al te goed hoe moeilijk je het vindt om afscheid te nemen! Maar vanavond gaan we nog lekker feesten, hoe vroeg ik morgen ook op moet (05:30)!!
    En nogmaals bedankt voor alle hulp en vooral het adresje!!!

    xxMijn

  • 06 September 2007 - 05:09

    Paula En Gerard:

    We beseffen dat het moeilijk is afscheid te nemen van zo'n prachtig land en met meestal vrolijke mensen om je heen. Wij hopen dat je vaderland ook weer een hoop goeds brengt.
    Prachtig hè al die eilandjes dan zie je pas het grote verschil tussen arm en rijk. Tot vrijdag.

  • 06 September 2007 - 07:11

    Moniek:

    Wauw zo te lezen is het een afscheid in Simona stijl! Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het voor je is het bestaan wat je de afgelopen maanden hebt opgebouwd, ineens weer achter je te laten. Maar dit is vast niet voorgoed... Dat huisje bijvoorbeeld klinkt wel wat voor het volgende vriendinnenweekend! (Als we allemaal een dikke baan hebben)
    Tot heel snel lieverd!!!
    Liefs,
    Moniek

  • 06 September 2007 - 09:54

    Nicole:

    Ik maakte me idd ook een beetje zorgen over het nieuws dat orkaan Felix Nicaragua binnen denderde, maar op het kaartje zag ik dat Leon helemaal aan de andere kant ligt, gelukkig!!

    Op dit moment zit je waarschijnlijk al in het vliegveld op weg naar huis, met heel veel mooie herinneringen! Super dat je zo'n mooie tijd hebt gehad, een belevenis die je je hele leven bij zal blijven als ik dat allemaal zo lees.

    Tot snel! Kus, Nicole

  • 06 September 2007 - 18:47

    Marieke:

    Hee meis! Fijn om te horen hoe je het zo geweldig hebt "afgesloten", want echt afgelopen zijn jouw Nica-avonturen nooit! Zie er erg naar uit om je weer te zien!
    Hasta pronto y grande beso,

    Marieke

  • 08 September 2007 - 15:47

    Borja:

    Holandesita ,volvería a repetir ese viaje mil veces más. Cuídate mucho, nos vemos pronto. Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 125589

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: