adios y bienvenidos - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Simone Vliet - WaarBenJij.nu adios y bienvenidos - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

adios y bienvenidos

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

11 September 2007 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Lieve familie en vrienden,

Zoals de meesten van jullie al weten ben ik weer veilig in Nederland geland.

Woensdagavond in La Olla Quemada nog een gezellige afsluitende avond gehad. Er waren ineens ook nog wat oude bekenden die ik al een tijdje niet meer gezien had. Dus was helemaal leuk.

Donderdagochtend dan echt afscheid van de familie. Chepita zei steeds: que no llores (niet huilen) maar kon me natuurlijk niet inhouden, zo ook niet Mercedes (de moeder). Maar bij elk afscheid wordt een mooie herinnering geboren!!
Nog wat laatste foto's gemaakt en toen met mijn 2 tassen en 1 handbagage de taxi in. De taxista was een puro piñolero, namelijk geboren in León. Dat ben ik dan nog net niet maar heb me al die tijd in León erg thuis gevoeld!

Vanaf busstation weer verder met de microbus naar Managua en daar weer met de taxi naar het vliegveld. Nog een leuk laatste gesprekje gehad met de taxichaffeur over waarom nicaraguanen nu niet trouw zijn. Het kwam er op neer dat ze vrouwen gewoon erg leuk vinden haha.

Op vliegveld de laatste cordabas uitgegeven en toen met Delta airlines de lucht in naar Atlanta. In Atlanta duurde het inchecken nogal lang dus kon gelijk weer boarden voor vlucht naar parijs, nu met Air France. super de luxe. Couscoussalade met garnalen, ravioli van kaas in basilicumsaus, stokbrood met camembert met een klein flesje rode wijn. Toen was wel aardig rozig, nog een slappilletje erover heen en voor ik het wist was het al ochtend! In Parijs mijn laatste vlucht naar Dusseldorf. dat was echt opstijgen en landen. Toen naar de bagageband, waar mijn backpack aan kwam, de andere tas was nog in Parijs achter gebleven.

Toen ik de welkomshal inkwam stonden mijn ouders mij al op te wachten met een welkomthuis ballon en zonnebloem. En dat was nog niet alles! Toen ik namelijk in Den Bosch aankwam hadden mijn ouders nog een surprise. Ze hadden de deur versierd met balonnen en foto's en al mijn vrienden uitgenodigd, inclusief BBQ.

Heel erg leuk jullie weer te zien! Voelde gelijk weer heel vertrouwd!
Zondag nog voor familie nicaraguaans gekookt. Het leek nog ook!

Langzaamaan een begin gaan maken aan mijn afsluitend verslag...

Ik wil jullie erg bedanken voor alle mails, belletjes en smsjes! Dat is echt zo fijn als je daar zit!

Heel veel liefs vanuit Holanda!
Dikke kus simone

  • 11 September 2007 - 09:39

    Claire:

    Ik ben blij dat je er weer bent hoor!! En vond het super je vrijdag weer even te zien! We spreken snel af!
    Zal wel moeten wennen je verhalen hier niet meer te volgen, met veel plezier elke keer gedaan.
    Beso Claire

  • 11 September 2007 - 10:28

    Lieke:

    He schatje! Alweer thuis!! Zal wel even wennen zijn! Hoop dat alles goed met je is. Kijk uit naar een hoop gezellige vrijdagavonden en je foto's en gewoon lekker kletsen. Dikke kus!

  • 11 September 2007 - 11:55

    Gerard En Paula:

    Jij bedankt voor al jouw geweldige verhalen. Wij zullen ze missen, ook voor ons dus afkicken!!! Het weekend was super gezellig. Liefs van ons

  • 11 September 2007 - 14:43

    Carla:

    Het was fijn je zondag weer in levende lijve te zien. We hebben genoten van je Nigaraanse kookkunsten. Voor herhaling vatbaar. Tot mail!!!

  • 11 September 2007 - 20:22

    Mijntje:

    hoorde al van Mercedes dat je veilig geland was.. We missen je, maar genieten ook!!

    xxMijn

  • 12 September 2007 - 16:16

    Juud:

    Lieve schat,

    ik ben blij dat je weer terug bent!!!!
    Thanx voor al je geweldige verhalen, heerlijk dat we er nu 'live'over kunne kletsen.
    Dikke kus Jud

  • 17 September 2007 - 16:04

    Meike:

    Hallo Simona,

    Hoe bevalt het weer om in Nederland te zijn?
    Ik ben Meike, het Nederlandse meisje dat achter je zat in het busje toen we naar Laguna de Apoyo gingen. Dat was geloof ik een week voor je naar weer naar NL ging. Kun je je herinneren?
    Ik ben imiddels ook in Léon n ben aan mijn stage begonnen. Léon ziet er gezellig uit. Heb alleen een klein probleem met mijn huidige gastgezin. Ik vroeg me af of jij nog en leuk gastgezin weet in Léon, waar ik eventueel kan verblijven? Ik hoor het wel. Alvast bedankt!

    Mijn mailadres is : meikemarcell@hotmail.com

    Groetjes vanuit Léon!

    Meike

  • 18 September 2007 - 16:53

    Joyce:

    Hola senorita!

    Hoe is het weer in het oude vertrouwde Nederland?
    wist niet dat jij uit den bosch kwam joh.. ook lekker dichtbij.. we studeren allebei in Nijmegen.. en komen allebei uit brabant (ik kom uit Oss)...
    en waar kom je elkaar dan tegen... in Nica! wel echt leuk om je even in levende lijve te zien joh!

    Hoe was Madrid geweest?
    Je spaans blijf je zo wel oefenen..dat is wel weer een goeie haha.

    Leuk om contact te blijven houden.. als ik terug ben zou t ook leuk zijn om ff een keer te meeten.. maar dat duurt nog wel eventjes (A)

    Spreek je snel!

    Liefs uit Nicaragua,
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 125588

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: