Mag ik nog een maandje langer blijven? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Mag ik nog een maandje langer blijven? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Mag ik nog een maandje langer blijven?

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Augustus 2007 | Nicaragua, León

Aangezien mijn visum 9 mei afloopt wilde ik hem vanochtend gaan verlengen. Dichtbij is het kantoor waar je dat kan doen. Ik had al gehoord dat je vroeg aanwezig moet zijn. Om 6.30 stond ik voor de deur, nummer 10 in de rij. Om 8u gaat het open om het beperkte aantal nummertjes voor die dag uit te delen. Om 8u dachten we eindelijk een nummertje te krijgen, kwam de mededeling dat we nog 10 min langer moesten wachten, dat is dus in nicaragua een half uur. Om 8.30 kwam die man vervolgens doodleuk vertellen dat er wegens een of andere reden (gebrek aan een papier) er vandaag niet gewerkt kon worden. Dat was weer een enorm frustratiemoment. Gelukkig werden dan wel alvast de nummers uitgedeeld zodat we niet nog een keer morgen in de rij hoeven te staan. Morgen moet ik dus om 8u terugkeren en dan een maandje visum bijbetalen als ze me nog een maandje langer willen hebben haha.

Vandaag doe ik ook een dienst op interne maar dan op 6ejaarsstudent niveau. Dan kun je gewoon thuis eten en om 19u terugkeren en om 5u mag je dan weg om even te douchen en te ontbijten en dan begin je weer om 6.30. Slapen doe ik vanacht dus niet maar het is in ieder geval met wat tussenpauzen thuis (breekt toch een beetje).

Woensdag is het jaarlijkse geneeskundefeest in Bohemia (discotheekje). Ik heb mijn kaartje al gekocht, wordt vast gezellig!

Ik houd jullie op de hoogte. Kijk uit naar jullie verhalen!

Dikke zoen simone

  • 06 Augustus 2007 - 21:06

    Claire:

    Klinkt als weer een goed weekend!! Je maakt elke keer wel weer iets anders bijzonders mee! Zo leuk om te lezen.
    En weer een toch wat ander soort werk week voor de boeg met tussenpauzes.. Lijkt me inderdaad wel lekkerder qua breken van de dag. Alleen dan niet in slaap vallen he ;-)
    Hier inderdaad gewoon eindelijk zon! Zaterdag een boottochtje gedaan door r'dam, erg leuk. En zondag gewoon in de noordzee gezwommen (koud!) en lekker op t strand gelegen. Deze week gewone werkweek hier en voor t wknd heb ik weer leuke plannen voor de boeg --> hedel/vlissingen en daar kijk ik erg naar uit!
    Jij veel plezier met het geneeskunde feest, ben al benieuwd naar je verhalen!
    En ze zullen je echt wel goed vinden bij interne want dat je bent gewoon echt heel goed!!
    Beso Claire

  • 07 Augustus 2007 - 07:07

    Moniek:

    Hebben ze je toch weten te strikken voor een dienst... Ach, op interne maak je altijd van alles mee. En even lekker douchen tussendoor is helemaal luxe! Anders is het ook wel echt lang zeg. Je doet het vast heel goed! Ken geen medestudenten die zo goed spaans spreken. En ben benieuwd of het er op het feest net zo aan toe gaat als hier...
    Nu maar hopen dat je nog even mag blijven ;)
    Kus, Moniek

  • 07 Augustus 2007 - 07:08

    Paula En Gerard:

    Wachten, wachten, wachten!!! ook dat is Nicaragua. Dan ben jij gelukkig niet ziek!!! Ook patiënten doen niets anders dan wachten, wachten, wachten!! Met die visa, zij willen jou nog wel een maandje in Nica dulden hoor, ha. ha. Liefs je ouders

  • 07 Augustus 2007 - 08:32

    Channa:

    Het is vast gelukt om nog een maandje langer te mogen blijven. Wel weer frustrerend zeg als je al zolangin de rij staat en weer naar huis kan.....rrrr Las net verhalen van Anne Els en Hilde in Ghana, die hadden net zulke momenten, maar die noemden het dan typisch Afrika. Wat is Nederland toch gestructureerd en goed geregeld....soms iets te?!?
    Succes met je dienst!

    xxx

  • 07 Augustus 2007 - 20:22

    Juud:

    Schatje,

    bikkel die je bent...gewoon een nachtje doorwerken...
    Weet zeker dat je het super doet daar!!
    Ben benieuwd hoe het feestje daar zal ziijn...met veel nica libres moet dat vast goed komen!!!
    Dikke kus

  • 08 Augustus 2007 - 04:53

    Carla:

    Zoals je al wel weet was ons weekend zonnig en van een heerlijke temperatuur. We hebben nieuwe tennisracken gekocht en deze zondag in het zonnetje ingeslagen. Dat was voor ons weer genieten. De rest van de zondag hebben we heerlijk zitten lezen en genoten van het heerlijke weer. Jij maak meer mee in een weekend, geniet er maar van!! We kijken altijd weer uit naar je verhalen. Benieuwd hoe het geneeskundefeest is geweest.

    Liefs van ons

  • 08 Augustus 2007 - 14:37

    Marije:

    Hee Simone,
    leuk dat je ons zoveel op de hoogte houdt! Goed hoor dat je je zo redt, in je eentje op tropencoschap. Wel in een schitterend land natuurlijk, fiesta fiesta :)
    Heb je Jaime nog gezien of gesproken? Of zit ie in de jungle? Mocht je m spreken, veel groetjes van mij!
    Ik heb nog huisarts in doetinchem en zit samen met Yvette op de camping, gezellig :)
    beso Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 125578

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: