Condega! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Condega! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Condega!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 Augustus 2007 | Nicaragua, León

Amigos!

De sfeer op interne is nog steeds goed. Wel ben ik altijd de dupe qua vragen want er wordt altijd naar de Hollandse opinie gevraagd. En de vragen zijn erg lastig en dan nog in het spaans en de kennis van interne is diep gezonken merk ik! Ik hoop maar dat ie me niet al te dom vindt!
Vrijdag hadden we ook nog onderwijs over TBC en HIV!

Vrijdagmiddag was het plan om 15u de bus te pakken naar Condega om Annika en Reynaldo te bezoeken. Eerder had ik met Annika afgesproken zaterdag aan te komen maar ik kon toch vrijdagmiddag nog redden. Ik had Annika al een paar keer gesmst en gebeld om deze verandering door te geven maar kreeg geen gehoor. Op goede gok toch maar naar Condega afgereisd. Het was weer die hobbel de bobbelweg maar gelukkig zat er een medische medestudent in dezelfde bus en hebben we de hele weg over van alles en nog wat gepraat. Ook draaide ze weer vrolijke muziek! Eenmaal aangekomen in Condega had ik het huisje van Annika zo gevonden maar na meerdere malen hard kloppen kreeg ik geen gehoor. De buren wisten ook niet of ze thuis was...mhmm en nu... Naar internet gegaan om haar nummer te controleren bleek ik het verkeerde nummer te hebben..dat verklaart een hoop...haha
Ik belde haar vervolgens en bleek ze toch thuis! Er was zelfs genoeg eten voor ons drie dus had geluk: nasi met Nederlandse nasikruiden...mhmm

Condega is echt een dorp en dat merk je. Na half uur was al lang en breed bekend dat ik in Condega was. Er belde namelijk een kennis van Annika op om te vragen of ik nu wel goed was aangekomen...haha!

¨s avonds zijn we naar een barretje gegaan en naarde plaatselijke disco. Er waren alleen maar jonge kereltjes. Lef hebben ze wel want meerdere kwamen naar ons toe om ons te dans te vragen. Maar helaas ze kregen het niet voor elkaar, 14 is toch net te jong he...Zelfs de 19jarige kreeg geen kans..ahhh

Vrijdagnacht wist ik niet wat ik meemaakte. Ik dacht dat ik inmiddels al wat geleuiden gewend was maar in Condega produceren de vogels en de hanen toch net wat meer decibel dan in Leon. Het hadste geluid kon ik echt niet thuisbrengen. Het was een hard gekerm. Bij navraag aan Annika bleek het geluid van een varken te zijn dat geslacht werd....varkens kunnen dus meer dan alleen knorren...

Zaterdag echt goed gebruikt gemaakt van de dag (nederlanders weten wel van plannen!). Eerst een lange wandeltocht gemaakt naar een plek waar ze aardewerk verkopen. Eigenlijk was het gesloten, maar voor ons deden ze de poorten open. Daarna weer teruggelopen (erg mooie omgeving!), drankje gedaan en vervolgens een overgebleven vliegtuig uit de oorlog bezocht. Vervolgens nog langs een ander huisje waar ze handgemaakte houten producten verkochten. Daarna tijd om te relaxen en dat kan goed in Condega. Er was een plaats tussen al het groen met een klein zwembadje. Heerlijk fris!

En ja hoor wie kwam er zaterdagavond Condega bezoeken: de president Daniel Ortega. Het hele dorp in rep en roer, op het centrale plein was een groots podium gebouwd en de bewoners gekleed in rood en zwart (zoals in Managua met bevrijdingsdag). Daniel gaf geloof ik weer dezelfde toespraak. Veel woorden maar niets over hoe dit nu bereikt gaat worden. Er mocht geen alcohol geschonken worden aangezien het dan nog wel eens uit de hand zou kunnen lopen. Het bleef rustig.
Na afloop een lekkere kipburger gegeten en toen ben ik als een blok in slaapgevallen om vervolgens om 5u weer gewekt te worden door alle vogels en vuurwerkknallen. Die heb je ook elke dag in Leon, tja er is elke dag blijkbaar iets te vieren. En het grappige is dat na zo´n knal er ook wel ergens een autoalarm afgaat of de honden meejanken!

Zondag de dag begonnen met heerlijk ontbijt, nog even fruitshake gemaakt en toen was het alweer tijd terug te keren naar Leon. 4 uur hobbel de bobbel verder was ik weer in Leon!

Kijk weer terug op een leuk weekend! Hoe was het bij jullie in het zonnetje?

Dikke kus Simone

  • 07 Augustus 2007 - 07:04

    Calimero:

    Haha zou niks voor mij zijn, zo'n slaapomgeving! Hoewel, knallen, alarmen en jankende honden hoor ik ook elke nacht... Alleen dan niet om iets te vieren. Zo te lezen heb je weer een leuk weekend gehad. Wij hadden inderdaad ook geluk met het weer, echt heerlijk. In Venlo was er een festival, zo lekker om tot diep in de nacht gewoon buiten te kunnen zijn! Zo mag het van mij het hele jaar zijn...
    Dikke knuffel,
    Moniek

  • 07 Augustus 2007 - 07:23

    Paula En Gerard:

    Dat was wel weer een weekend zeg en dat daarbij nog het dorp voor je uit loopt is wel heel bijzonder. Geniet er nog maar van!! Liefs en een dikke knuffel van je ouders

  • 07 Augustus 2007 - 08:27

    Channa:

    Lekker rustige slaal omgeving lijkt mij zo ;)
    Verder klinkt het als een relaxt weekend. Hier was het weekend ook relaxt, eindelijk weer eens zon in Nederland en wat kun je dan beter doen dan luieren in de tuin....mmmmm

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 125580

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: