lala een bloemetjesgordijn lala! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu lala een bloemetjesgordijn lala! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

lala een bloemetjesgordijn lala!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 Juli 2007 | Nicaragua, León

Hoi allemaal!

Jullie hebben mijn verhalen even moeten missen, maar leef nog hoor.
Maandag en dinsdag namelijk weer dienst gehad. Als ik dienst heb, vertrek ik met een tas vol eten en energiedrank naar het ziekenhuis! Helaas zijn degenen met wie ik dienst heb niet zo. Ze laten mij een beetje aan mij lot over. Ik ben liever actief en moet dan zelf een beetje zoeken naar wat te doen. Gelukkig werkt er 1 arts-assistent tot 21uur met zelfde dienstschema als ik. Zij is echt juist heel enthousiast en trek me echt mee: de volgende partus doe jij en we gaan je leren een knip te zetten etc. Zij werkt vrijdag ook overdag, dus hoop met haar veel praktijk te kunnen doen! Als het aan haar ligt in ieder geval wel! Jullie horen nog hierover!
Als de dienst dan eindelijk klaar is, probeer ik even te tukken na thuiskomst. Maar is best moeilijk vanwege de warmte en geluiden. Sta na 2 uur meestal op, ga dan eten en dan rond 21u weer naar bed. Volgende dag gaat dan namelijk de wekker weer om 5.45

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Kristel naar Masaya gegaan. Plaatsje waar ik 2 jaar geleden heb gewoond. Het is echt vooruit gegaan. Je kunt nu zelfs pizza eten in het centrale park. 1 slice inclusief drinken kost maar 70 eurocent!
Daarna na de mercado artesania gegaan (souvenirs markt). Er is echt vanalles te krijgen, maar een hoop kraampjes toch ook hetzelfde. Wilde eigenlijk leren slippers kopen, maar in mijn maat erg schaars. Uiteindelijk niet zoveel gekocht, maar wel leuk even rond te snuffelen!
Bij verlaten van markt kwamen we plots in een nepbloemen winkel terecht. In nederland proberen ze dan nog om het op echte bloemen te doen lijken, haha. Echt kitsch met felle kleuren. We hadden echter de grootste lol aangezien de bloemen wel zeer geschikt zouden zijn voor een vet carnavalsoutfit (erg he in juli alweer aan carnaval denken). Ik zag me al op hossen op ...een bloemetjesgordijn...Wij hielden de verschillende bloemen voor als truitje en bekeken welke combi´s gaaf zouden zijn. De mensen die er werkten hadden ws zoiets van: waar zijn zij nu weer mee bezig?? Uiteindelijk nog niets aangeschaft. Wie weet de volgende keer als ik terug om dan ook mijn familie daar te bezoeken!

´s avonds nog even naar een barretje geweest met een optreden van een zanger met gitaar, erg goed!

Zondag naar het strand, helaas begon het om 14u te regenen en ben ik ´s middags niet te laat weer terug gekeerd.

Morgen is het dia de liberacion (bevrijding) en gaat nicaragua geloof ik helemaal los. Ik ben ook vrij en we gaan met huisgenoten naar Managua waar veel mensen heeen schijnen te komen. Zal wel een groot gekkenhuis worden , ben heel benieuwd!

Tot snel, dikke kus Simone

Ps heb net mijn vriendinnen live op webcam gezien: geweldig! Mis jullie

  • 19 Juli 2007 - 07:30

    Gerard En Paula:

    Een "bloem" tussen de bloemen, kleurig, fris, glanzend en vrolijk. Natuurlijk niet na een dienst, maar voor de verdere rest ..... Inderdaad kijken wij iedere keer weer naar een verhaal van jou uit.
    Liefs van ons en pluk een roos!!!

  • 19 Juli 2007 - 07:54

    Paula:

    Simone, wij gaan vandaag ook de bloemetjes buiten zetten en wel in Nijmegen. Wij gaan naar de vier(t)daagse en blijven feesten en duiken vanavond in jouw bed met ..... Dikke smakkerd van je ma

  • 21 Juli 2007 - 14:15

    Carla:

    Je ziet er fleurig uit tussen die nepbloemen.Wie weet met carnaval als bloemenmeisje. Het is weer weekend en vandaag mooi weer dus we hebben weer genoten van de buitenlucht. Morgen gaan we even naar Culemborg op verjaardagsvisite.

    knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 125574

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: