Wie biedt er meer? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Wie biedt er meer? - Reisverslag uit León, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Wie biedt er meer?

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

01 Augustus 2007 | Nicaragua, León

Zo...het wordt weer tijd voor het weekendverhaal.
Vrijdagmiddag ben ik gelijk na mijn stage naar Managua vertrokken, waar Kristel woont. Toen ik aankwam kon ik gelijk aanschuiven...´s avonds hebben we Austin Powers Goldmember gekeken op tv onder het genot van MM´s, koekjes en yucachips...mhmmm. Beetje jammer dat ik de helft van de film gemist had aangezien ik die tijd op de wc doorbracht...Simone Powers..haha
De volgende ochtend nog steeds last van zwangere buik, maar dan gevuld met water en lucht en toen hebben Kristel en ik samen een mix samengesteld van antibiotica en anti-amoebe. Als je iets neemt kun je beter maar alles in 1 keer dekken. Sinds die tijd is het ook over in ieder geval!

Zaterdag wilde we naar laguna de Apoyo gaan, dat is een meer dat ontstaan is in een ingestorte vulkaan. Duurde even voordat we aankwamen omdat we de bus hadden genomen naar de verkeerde kant van het meer. Uiteindelijk met de taxi op het juiste adres aangekomen. De laguna is erg mooi, heerlijk en helder water, rustig. Maar het enige wat ontbrak was een slaapplek, alles zat namelijk vol. We zijn toen ´s avonds teruggekeerd naar Granada met een ander groepje toeristen (wij, tiny littlte things konden samen wel op 1 plek haha). Met dat groepje zijn we uiteten geweest en hebben toen nog 3 Nederlanders uit Groningen ontmoet! Was echt gezellig. Eerst naar een tentje waar mojito en nica libre 2 halen 1 betalen was. Helaas mocht ik alleen wat nippen aangezien ik aan de antibiotica was...grrr. Vervolgens naar El Club, maar daar viel de muziek tot 3 keer uit. De afterparty hebben we gevierd in Cayacs, soort strandtentje aan het Meer van Nicaragua. Lekker gedanst en gekletst. Een zatte tiener wilde de hele tijd met mij dansen. Heel netjes vroeg hij steeds toestemming aan die andere Nederlandse jongens. Later hadden we hem al een keer weggestuurd, maar hij kwam toch weer terug. Hij wilde zelfs betalen, maar ja hij had nog slechts 30 cordobas (€1.25) dus dat aanbod had ik maar afgewezen haha. Om 4.30 weer terug in hostel La Libertad. Er was geen electriciteit maar uiteindelijk met een kaarsje toch mijn bedje gevonden.

De volgende dag toch weer terug gegaan naar Laguno de Apoyo, nu in 1 keer goed. Nog lekker gedopperd op een vlot en toen weer via Masaya, naar Managua en eindbestemming Leon!

Vandaag was mijn laatste dag op Gynaecologie. ´s ochtends had ik examen. Was best een beetje zenuwachtig vanwege de taal maar ook omdat hier in het ziekenhuis dingen heel anders genoteerd worden dan in Nederland.
Diagnose is hier bijv: Primigesta + embarazo de 38 1/7 por fecha de ultima regla + emberazo a termino + trabajo de parto + 2 abortos anteriores + rotura precoz de membranas + descartar anemia
Dus erg lang en mijn inziens niet altijd logisch of dubbel. Dus tijdens examen had ik hem ook niet helemaal compleet en het beleid ook niet. Want hier is bv punt van beleid ook gebeurtenissen rapporteren. Tja dat lijkt me sowieso logisch. Voor mij niet nodig om dat als onderdeel van beleid te maken!

Uiteindelijk weet ik mijn totale beoordeling ook niet. Jefe van gynaecologie geeft punten door aan mijn supervisor, dus weet niet hoe ik het er afgebracht heb.

Morgen begin ik op interne. Hoor van iedereen dat dat nogal zwaar is. Ze geven veel opdrachten en vragen veel.....:((
We zullen zien....

Tot snel, dikke kus Simone

  • 31 Juli 2007 - 23:45

    Paula En Gerard:

    Je weekend ging je voor de wind, ha, ha. De wind mee bij het dobberen. Gyn. zit er op, heb je nog een eind gesprek gehad? Morgn weer een nieuwe uitdaging weer een "bikkel" moment. Liefs en een dikke knuffel van je ouders

  • 01 Augustus 2007 - 07:25

    Moniek:

    Zo te lezen heb je weer een heerlijk weekend achter de rug en weer van alles beleefd! Je mondeling heb je vast prima gedaan (dat spaans is nog best af te leiden van onze latijnse termen!). Nu op naar de bollebozen van de interne... Heb je nog wat kunnen regelen voor de laatste weken?
    Dikke kus,
    Moniek

  • 01 Augustus 2007 - 10:34

    Laura:

    Hoi Simone,

    Wat leuk om je zo herkenbare verhaal te lezen! Ik heb afgelopen april-mei in Leon in het HEODRA (volgens mij zit jij ook daar?) een keuzecoschap gyn/verloskunde gelopen (ben 5e jaars van het UMCU). Heb ook dat zware schema van elke 4 dagen een 32-uursdienst gelopen, was behoorlijk pittig. Ben wel benieuwd wie die strenge jefa nu was (dra Romero)?
    Als je het leuk vindt, kun je kijken op mijn weblog www.colomnica.waarbenjij.nu daar heb ik ook foto's van de verlos-afdeling...
    Hoop dat je een goeie beoordeling hebt gehad!

  • 01 Augustus 2007 - 10:52

    Mijntje:

    Pff, ik ga me vast voorberieden op die mondeling... Haha, nee hoor, ik ga genieten van het eindelijk mooie weer!

    xMijn

  • 01 Augustus 2007 - 18:48

    Claire:

    Jou kennende heb je vast wel een goede beoordeling, je levert altijd goed werk af!
    Erika heb ik inmiddels ook zelf getraceerd in Frankrijk via hyves, dacht laat jou t even weten omdat je t ook niet wist. Ze zit daar samen met Bri en hebben t leuk daar!
    Hier hebben we eindelijk zon! Werd tijd, want we zijn qua reizen gewoon uitverkocht last minute, nog nooit mee gemaakt, heel bizar! Zijn nu ook al weer bezig met de winter reizen.. vreemd hoor, maar heeel druk daardoor!
    Heel veel succes op interne, hoop dat je het naar je zin hebt en t niet TE zwaar is! Hoop je snel ook weer tegen te komen op msn!
    Dikke Knuffel!

  • 02 Augustus 2007 - 10:14

    Carla:

    Het weekend, zo te lezen, was weer genieten. Gelukkig heeft die mix je lekker opgekikkerd. Heel veel succes op de Interne. Zo'n doorzetter als dat jij bent, zal het best weer lukken. De weergoden beloven ons een weekend met goed weer, tot 30 graden. Hopelijk kunnen we dan een beetje bij bruinen.

    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 125567

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: