Padi Open water course certification! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Padi Open water course certification! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Padi Open water course certification!

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

10 Juli 2007 | Nicaragua, Managua

Jaja ik heb namelijk in een verkorte tijd mijn Padi Open water course certificaat gehaald! Deze cursus bestaat uit 5 hoofdstukken theorie (aardig wat tekst!), 5 aansluitende videos, schriftelijk examen, 5 praktijklessen in ondiep water en dan 4 echte duiken in open water! Ja dat was vrij pittig in 3,5 dag!
Gelukkig kon ik een deel van de videos in een hangmat bekijken aangezien ze portable dvdplayers hadden. Na alle theorie te hebben doorgespit, moest ik theorieexamen doen. Dat was goed te doen en was ruim geslaagd! Daarna voor het eerst met al de bagage het water in. Eerste onderwater ervaring was spannend en toch wel beetje beangstigend aangezien je totaal afhankelijk bent van je gasfles en de rest van je equipment. Onder water kreeg ik de technieken aangeleerd voor rampsenarios (bv duikbril vol met water, verlies van regulator (ding waardoor je ademhaalt), wat als je geen adem meer kunt halen etc). Trucjes werken erg goed, maar je bent dan ook compleet voorbereid op wat komen gaat. In een echte rampscenario lijkt me het best moeilijk kalm te blijven als je zuurstoftank ineens leeg blijkt te zijn en je op 18m diepte zit!

Vrijdagmiddag had ik mijn eerste echte duik. Ik moet zeggen dat ik meer bezig was te blijven ademen, mijn oren te equalizen (druk op oor verminderen), te hopen dat er zich geen rampscenario zou voordoen, dan dat ik kon genieten van het uitzicht. Die vissen konden me even gestolen worden, haha!
Mijn tweede duik was echt een stuk relaxter, nu had ik meer controle over mijn lichaaam in plaats van de zee over mij en ging het ademen iets vanzelfsprekender. Ik kon zelfs genieten van het uitzicht! Onder water herhaalden we ook steeds enkele oefeningen!

Als hoogtepunten heb ik een haai, enkele stingrays en grote krab gezien! Helaas hadden we pech met de watercondities. De zee was namelijk te ruig en konden we niet naar de mooiste plekjes van het eiland. Maar goed om te beginnen een unieke ervaring.

In begin beetje eng maar door relax te blijven en niet te stoppen met ademen kom je al een heel eind!

Ik heb dus nu mijn duikcertificaat en kan nu dus meer onderwaterplekjes gaan bekijken!

Verder hebben we veel vis gegeten, heerlijk! Uitgaansleven viel beetje tegen, vooral als je Leon gewend bent! Vaak was ik ´s avonds al zo moe dat ik op zich best blij was dat ik al vroeg mijn bedje zag.

´s zondags weer terug naar Big Corn Island om vandaar weer een vliegtuig te pakken naar Managua. Nu bleken onze plekken ineens niet gereserveerd te zijn. Uiteindelijk waren er toch nog genoeg plekken vrij gekomen (erg geluk dus) en konden we nog mee. Dit vliegtuigje was eens stukje groter en had zelfs een stewardess aan board (echte functie van haar is me nog niet duidelijk). Opstijgen toch weer spannend en eerste deel vrij veel turbulentie. Maar weer veilig geland en daarna de bus naar Leon gepakt.

Het was een heerlijke tijd op het eiland maar het voelde ook weer goed ´thuis´te zijn in Leon. Alleen de gedachte aan weer beginnen met werken was minder .

Maar eenmaal weer begonnen te zijn op de emergencia, zit je er al snel weer in. Degene met wie ik samenwerk is aardig en ondanks dat ik weinig zelfstandigheid heb heb ik hier al meer vaginale touchers gedaan dan in heel mijn coschappen in Nederland. Over mijn ervaringen in het ziekenhuis wil ik nog een keer een apart verhaaltje wijden!

Hoe was jullie laatste week? Met veel plezier heb ik jullie verhalen weer gelezen, bedankt allemaal! Houd vol!

Jullie zijn vaak in mijn gedachte!
Liefs Simone

  • 10 Juli 2007 - 07:19

    Sjoerd:

    he Simoon,
    Leuk joh dat je je duikpapieren hebt gehaald. Ik geef deze cursus ook altijd aan mijn gedetineerde boys. Is altijd wel grappig dat die hele stoere jongens dan ineens die bange blik in hun ogen krijgen. Maar is wel gaaf het gevoel te hebben van vliegen. Lekker gewichtloos. Kon je ook al goed met je vest werken??
    Maar als je terug bent kunnen we een keer in Oostvoorne gaan duiken ha ha ha.
    Ik spreek je snel x
    Sjoerd

  • 10 Juli 2007 - 07:27

    Paula En Gerard:

    Een duikbrevet wat geweldig. De kunst is niet in paniek te raken zo heb ik begrepen. Dat schijnt het belangrijkste te zijn. Te snel om hoog dan heb je problemen. gelukkig is alles goed gegaan en de fotó van jou in je rubbertje ziet er stoer uit. Nu weer terug naar de werkelijkheid en aan de slag.
    Liefs van ons

  • 10 Juli 2007 - 09:00

    Marije:

    Lieverd, in 1 woord: GAAAAFFFF!!!
    x Marije

  • 10 Juli 2007 - 09:43

    Moniek:

    Ohlala Simone in wetsuit! Ziet er goed uit! Spannend he, de eerste keer duiken! Ik kon mezelf nauwelijks rechtop houden met die gasfles! (woog ws meer dan ik) Wel een super ervaring en kan me bijna geen betere plek voorstellen om je padi te halen dan op/om een tropisch eiland! Nu weer hard aan het werk! Succes!
    Dikke kus,
    Moniek

  • 10 Juli 2007 - 16:49

    Astrid.:

    Hallo Simone! Deze ex-reisgenoot van je ouders, stalk je nog regelmatig op je site! Ik vind het leuk om te lezen! Super dat je je brevet gehaald heb! Na mijn 2 duikervaringen in Hondouras, waar je vader en moeder mij onder toeziend oog hebben uitgezwaaid op de duikboot, heb ik vorige week mijn officiele brevet in Nederland afgerond...de regels in NL zijn hiervoor wel iets stenger en langer...met alle winterzwembadduiken en nu buitenduiken in NL heb ik er half jaar over gedaan..ha-ha!Maar mag dan wel tot 20 m...je moet er wat voor over hebben voor die 2 m extra! En dan ben ik nog de eerste van onze groep...en coordinatief echt best goed en snel al zeg ik he zelf! Herken veel in je duikervaring...maar hardstikke goed! Goed dat je uiteindelijk nog hebt kunnen genieten van het uitzicht onderwater...met een haai! Super...was ie groot? Anders heb je meteen alweer de angst onder water te pakken...ha-ha!Geniet ervan in toekomst en dan nog meer duikervaring opdoen! Ik doe het voorlopig met de Nederlandse plomp...

  • 11 Juli 2007 - 06:49

    Channa:

    Gaaf he duiken, voor mij al weer een tijd geleden. denk dat ik een opfris cursus nodig heb. Het moeilijkste vond ik om de oren te klaren.
    Jouw reis klinkt echt als een sprookje!
    Lots of fun!
    Liefs

  • 11 Juli 2007 - 15:29

    Nicole:

    Hey Simone,

    wat leuk dat je ook je duikbrevet hebt! Kunnen we misschien een keertje samen gaan duiken...Ik ben net terug uit Florida, heb er helaas niet gedoken, maar wel gesnorkeld (op Key West) en daar ook haaien en hele grote stingrays gezien, was erg mooi!

    We hebben rondgereisd van Miami naar de Keys en vervolgens via de Everglades naar Orlando. Ben lekker bruin geworden, maar helaas is het weer in Nederland nog steeds herfstachtig, maar... als het goed is wordt het dit weekend beter dus kan ik hopelijk alsnog mijn bruine kleurtje showen, haha.

    Dikke kus, Nicole

  • 12 Juli 2007 - 12:52

    Claire:

    Heeee super goed dat je je duikcertificaat hebt gehaald, echt gaaf hoor! Die onder water wereld lijkt me heel mooi om die te ervaren. Foto's zijn ook erg leuk! Maar een haai gezien.. zo! Ik heb een walvis gezien, 4 zelfs, haha! Alles over mijn azoren vakantie heb ik je maar op mail gezet. Zelfs met foto's erbij. Hoop dat je t leuk vind. Ben weer helemaal bij gelezen op je site na de vakantie.. dus laat de nieuwe verhalen maar weer komen ;-)
    Beso Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 125576

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: