Emmy award - Reisverslag uit Mwanza, Malawi van Simone Vliet - WaarBenJij.nu Emmy award - Reisverslag uit Mwanza, Malawi van Simone Vliet - WaarBenJij.nu

Emmy award

Door: Simona

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 Mei 2011 | Malawi, Mwanza

Irma is weer in Nederland en ik weer in Blantyre voor oriëntatie in Queens. Lijkt net of de tijd weer even teruggezet is. Ik had een paar weken geleden niet durven hopen dat de tijd met Irma en start in Mwanza zo mooi en bijzonder zou zijn.

Elke dag was een klein feestje met een mooie combi van werken en sociale activiteiten. Elke dag weer een intens gelukkig gevoel. De meeste dingen zijn niet met een pen te beschrijven maar de volgende steekwoorden zijn genoeg voor oprakelen van herinneringen: iwe my fliend, poolen, tentje, melkweg, volle maan, Gin-tonic, bwanali, Zuid-Afrikaanse house, gecko, torso, Savanna dry, Maskal, James, green, stout, lake, limoentje, kokos, Angelina, wentelteefjes, Dutch chipsy…..gelachen tot we bijna door onze hoeven zakten :)

Doordat ik niet mocht werken hebben Irma en ik de laatste dagen samen in Mwanza door kunnen brengen en had eerlijk gezegd ook wel weer wat samen de tas te moeten pakken en samen Mwanza te verlaten. Het moet zo zijn… En zo moest het ook zijn dat we op de laatste avond nog even naar Hotel Mwanza gingen en daar de muziek werd gedraaid wat ook door Zuid-Afrikaanse dj bij lake malawi werd gedraaid. Onze gedachten dwaalden weer even af naar dat weekend. En toen we op vliegveld ook nog allerlei mensen van het lake tegenkwamen en zelfs nog bij Irma op de vlucht zaten leek het cirkeltje rond en zakten Irma en ik echt door onze hoeven! Tranen van geluk en van verdriet op onze wangen. Gelukkig blijft de herinnering en vriendschap voor altijd bestaan….

Ema ;), Emmy, Irma, Irmpie, Angelina……….ZIKOMO KWAMBIRI! Ndimakukonda!

Veel liefs vanuit Blantyre (tweede thuis :))

  • 13 Mei 2011 - 08:25

    Claudette:

    Een mooi eerbetoon aan je vriendinnetje...Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.Blijf van al het nieuwe en mooie genieten.

    Dikke knuffel vanuit de Huidkliniek ;-)

  • 13 Mei 2011 - 14:45

    Paula:

    Blijf aan deze geweldige en waardevolle weken denken!! Voor de komende week sukses in het Queens, geen konings-kinderen zet je op de wereld, maar jij voelt je in iedergeval als Koning(in) te rijk. Liefs van ons, dikke pakkerd en fijn weekend

  • 13 Mei 2011 - 17:23

    Mama Jud:

    Lieverd,

    geweldig om altijd weer je bijzondere verhalen te lezen en te horen hoe enorm je geniet daar. Ik kan me goed voorstellen dat je het heel jammer vindt dat Irma nu weer naar Nederland vertrokken is. Neemt niet weg dat ik super blij was dat ze vandaag op visite kwam en dat ik als trotse mama ons wondertje kon showen aan haar. Hij is echt zo mooi.
    Ik heb je een paar foto's van hem gemaild en hoop dat we snel een keertje kunnen skypen, want wil hem ook zo graag aan jou laten zien!!!
    Love you!

    Liefs Jud

  • 13 Mei 2011 - 19:14

    Carla:

    Jullie hebben samen een geweldige tijd gehad zoals wij hebben kunnen lezen. Het is fijn voor jou dat je straks je ervaringen met iemand kan delen die het artsen leven in Malawi ook kent. Succes in Blantrye. Voor je het weet ben je weer in Mwanza.
    Liefs van ons

  • 17 Mei 2011 - 21:49

    Karla:

    Hoi Simone,
    Na even afwezigheid op je gastenboek heb ik je net ff een uitgebreide mail gestuurd. Heel veel succes met het wennen aan de nieuwe situatie zonder Irma en weer verandering een van werkplek. Kijk uit naar je volgende bericht.

    X-Karla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Lo que no te mata te hace más fuerte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 125579

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 05 Februari 2012

Mwanza, Malawi

19 April 2007 - 07 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: